W sezonie zimowym w siatce połączeń z Poznania mogą pojawić się trzy destynacje: Bolonia, Lizbona oraz Rzym-Fiumicino. Więcej lotów zaoferuje Enter Air, natomiast PLL LOT nie będą obsługiwać dla Rainbow Tours długodystansowych rejsów czarterowych do Meksyku oraz na Dominikanę. Frachtowe linie SprintAir mają latać do Kolonii/Bonn. W sezonie zimowym wszystkie linie w lotach do i z Poznania zaoferują 1,2 mln foteli.
Port lotniczy Poznań-Ławica, tak jak warszawskie Lotnisko Chopina, jest portem koordynowanym przez zajmująca się slotami brytyjską spółkę. Airport Coordination Limited ujawnił raport slotowy dla poznańskiego portu w sezonie zimowym 2023/2024. W całym sezonie zimowym, który zaczyna się 29 października br. a kończy 23 marca 2024 r., wszystkie pasażerskie linie lotnicze zaoferują 1 232 353 miejsc.
Największe zmiany czekają podróżnych, którzy latają z Poznania na pokładach samolotów linii lotniczych Ryanair. Irlandzki budżetowiec nie wnioskował u koordynatora o przyznanie slotów na obsługę rejsów do Billund, Budapesztu, Helsinek i Rzymu-Ciampino. Wraz z końcem sezonu letniego Ryanair zakończy oferowanie lotów do wyżej wymienionych miast. Mniej lotów dostępnych będzie do Mediolanu-Bergamo (zamiast pięciu rejsów, dostępne będą tylko dwa) i Oslo-Torp (zamiast trzech/czterech rejsów w tygodniu, linie zaoferują dwa loty).
Raport slotowy wskazuje, że Ryanair w sezonie zimowym powinien zaoferować loty z Poznania do Bolonii, Lizbony oraz Rzymu-Fiumicino. Do obsługi rejsów do stolicy regionu Emilia-Romania irlandzkie linie otrzymały 88 slotów, co oznacza, że między z Poznania do Bolonii samoloty poleca 44 razy. Podaż foteli na trasie na wynieść 16 632. W przypadku rejsów do Rzymu-Fiumicino w sezonie zimowym linie zaoferują 16 443 miejsc. Do stolicy Portugalii samoloty mają polecieć 44 razy, a na trasie zaoferowane będzie prawie 17 tys. miejsc. Raport slotowy pozwala zakładać, że do trzech wyżej wymieniony miast loty będą realizowane dwa razy w tygodniu.
Irlandzkie linie prolongują dodatkowo realizację rejsów do Pafos na Cyprze. Obecnie rejsy odbywają się dwa razy w tygodniu, w środy i soboty. Od 30 października Ryanair z Poznania na wyspę Afrodyty będzie latał w poniedziałki i soboty. Rozkład lotu będzie więc idealnie skrojony pod około weekendowy city-break.
Przez ostatnie dwa lata dość bogatą ofertę zorganizowanych wczasów w egzotycznych miejscach oferowało biuro podróży Rainbow Tours. Za obsługę rejsów odpowiedziane były Polskie Linie Lotnicze LOT. W sezonie zimowym 2023/2024, według raportu slotowego, LOT nie będzie latał z Poznania na Dominikanę oraz do Meksyku. Podaż oferowana na rejsach do i z Puerto Platy miała wynieść 11 088 miejsc.
Więcej lotów zaoferuje natomiast Entet Air. Polski największy czarterowy przewoźnik zamierza zwiększyć oferowanie w rejsach do Egiptu. Do realizacji lotów do i z Hurghady linie otrzymały 124 sloty (62 starty i lądowania). Liczba foteli na tej trasie wyniesie 20 130. 131 slotów Enter Air uzyskał, aby na zlecenie biur podróży mogłyby się odbywać loty do Marsa Alam. W rejsach do i z położonego na południu Egiptu kurortu przewoźnik udostępni 20 790 miejsc.
Enter Air odpowiedzialny będzie także za realizację lotów czarterowych na Sri Lankę i Zanzibar. Na wczasy na Cejlonie będzie mogło udać się 2,9 tys. chętnych osób. Do Tanzanii z Poznania samoloty wylecą siedem razy. Łączna podaż foteli wyniesie 2 646. W zimie z Wielkopolski boeingami 737 będzie można także polecieć do Antalyi. W ramach 11 powrotnych lotów przewieziono maksymalnie może być 4 158 pasażerów.
Port lotniczym Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego zyska także połączenie cargo. Fracht do Kolonii/Bonn zamierza przewozić SprintAir. Są to polskie linie specjalizujące się od jakiegoś czasu tylko w transporcie ładunków. Między Poznaniem a Kolonią ma odbyć się 110 lotów.
Od 29 października flydubai zamierza łączyć trzema lotami w tygodniu poznańską Ławicę z Dubajem.