Partner serwisu
Prawo i polityka

Zostawcie Wyspy Kanaryjskie – branża lotnicza pisze do premiera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Zostawcie Wyspy Kanaryjskie – branża lotnicza pisze do premiera
fot. Enter Air
Przedstawiciele m.in. lotniska w Łodzi i Gdańsku czy turystycznej linii lotniczej Enter Air apelują w liście do premiera Mateusza Morawieckiego o rozdzielenie Hiszpanii wyspiarskiej od terytorialnej przy wprowadzaniu zakazu lotów. Bezpośrednie połączenia do tego kraju, w tym na bardzo popularne i lubiane przez turystów Wyspy Kanaryjskie, mają zostać zakazane od 2 września w związku z pandemią koronawirusa.

Branża lotnicza i turystyczna postanowiła zwrócić się z apelem do premiera Mateusza Morawieckiego – tym razem w związku z rozporządzeniem o zakazie lotów. Jej przedstawiciele zwracają uwagę na nieracjonalny ich zdaniem fakt, iż do Hiszpanii, Chorwacji czy Francji można bez problemu dostać się drogą lądową, co wkrótce może okazać się niemożliwe w przypadku lotów samolotem.

„Współczynnik ilości zakażonych osób na 100 tys. mieszkańców nie może stanowić o zamykaniu połączeń lotniczych, w sytuacji pozostawienia możliwości podróżowania drogą lądową” – czytamy w liście.

Nie zamykajcie Wysp Kanaryjskich

W związku z listą krajów, do których loty bezpośrednie z Polski będą wkrótce zablokowane, branża prosi o dokonanie podziału Królestwa Hiszpanii na część kontynentalną i wyspiarską lub europejską i afrykańską. Argumentują, że Wyspy Kanaryjskie charakteryzują niską zachorowalnością, podczas gdy w Hiszpanii kontynentalnej zlokalizowanych jest wiele ognisk COVID-19. Przykładem ma być wyspa Fuerteventura, która mimo swej niezwykłej popularności uznawana jest za bezpieczną.

Zdaniem autorów listu, wyspiarska Hiszpania wprowadziła szereg obostrzeń epidemiologicznych, które ze względu na wysoko rozwiniętą infrastrukturę turystyczną „nie nastręczają jakichkolwiek problemów polskim turystom i są w pełni respektowane”.

„Wyspy Kanaryjskie są niezwykle ważnym kierunkiem dla polskiej branży turystycznej. Jest to również jedno z najchętniej wybieranych miejsc wypoczynku Polaków (…) Przerwanie operacji czarterowych na Wyspy Kanaryjskie, wznowionych po lockdownie dopiero w lipcu, poza olbrzymimi kosztami może spowodować także brak możliwości powrotu do wylotów w terminach zimowych” – czytamy.

Autorzy wyjaśniają, że mają na względzie polską gospodarkę, branżę lotniczą i turystyczną. „Trzecią żywotną kwestią jest brak uregulowania w rozporządzeniu o zakazie lotów kryteriów na podstawie, których Prezes Rady Ministrów udziela zgody na wykonanie danego lotu”, napisali.

Powstanie zespół roboczy?

Przedstawiciele branży swój list zakończyli propozycją. „Zwracamy się z prośbą o utworzenie stałego zespołu roboczego, w którego skład weszli by przedstawiciele przewoźników lotniczych (operujących z polskich baz), touroperatorów oraz innych podmiotów funkcjonujących na rynku lotniczych, a którego celem byłoby bieżące opiniowanie i konsultowanie działań mających na celu przywracanie czy ograniczanie ruchu lotniczego oraz sposobów pomocy dla branż lotniczej i turystycznej”.

Pod listem podpisało się osiem osób: Piotr Henicz, wiceprezes Nowa Itaka; Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air; Wojciech Piotr Skwirowski, prezes zarządu Fundacji Polskie Niebo; Artur Fraj, dyrektor handlowy Port Lotniczy Łódź; Jakub Szynklewski, wiceprezes Bartolini Air; Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours; Grzegorz Kloskowski, Prezes Portu Lotniczego Gdańsk oraz Moises Jorge Naranjo, dyrektor generalny Patronato de Turismo de Fuerteventura.

Zakaz lotów blisko


W czwartek (27 sierpnia) opublikowany został projekt nowego rozporządzenia o zakazie lotów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami strony rządowej obejmuje on więcej państw. Nowe rozporządzenie, warto pamiętać, że zmiany na liście państw na ostatnią chwilę są w nim możliwe, ma wejść w życie 2 września. Wśród najważniejszych dla polskich podróżnych zmian należy wymienić dodanie Hiszpanii (cały obszar), Francji czy Chorwacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Mateusz Kieruzal 06 kwietnia 2024

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2024

Zobacz również:

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Prawo i polityka

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2023

Maastricht chce zakazać lotów starszymi B747

Prawo i polityka

Maastricht chce zakazać lotów starszymi B747

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

USA znoszą zakaz lotów na Kubę

Prawo i polityka

USA znoszą zakaz lotów na Kubę

Mateusz Kieruzal 08 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Mateusz Kieruzal 06 kwietnia 2024

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2024

Zobacz również:

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Prawo i polityka

Belgijski uniwersytet zakazuje pracownikom krótkich lotów

Mateusz Kieruzal 17 stycznia 2023

Maastricht chce zakazać lotów starszymi B747

Prawo i polityka

Maastricht chce zakazać lotów starszymi B747

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

USA znoszą zakaz lotów na Kubę

Prawo i polityka

USA znoszą zakaz lotów na Kubę

Mateusz Kieruzal 08 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5